Τι προσφέρουν τα Η.Α.
1. Δεν
παράγουν κανενός είδους ρύπους εξάτμισης.
2. Προκαλούν
την ελάχιστη δυνατή ρύπανση σε μακροχρόνια βάση, υπό τον όρο ότι χρησιμοποιούν
ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Υπό αυτή την προϋπόθεση,
μπορούν να μετριάσουν την παγκόσμια θέρμανση που προκαλείται από το φαινόμενο
του θερμοκηπίου και να μειώσουν την εξάρτηση από το πετρέλαιο.
3. Είναι πιο
αθόρυβα από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, μειώνοντας την ηχορύπανση στις
πόλεις και δημιουργώντας μικρότερη επιβάρυνση στα φυσικά οικοσυστήματα.
4.
Επιτυγχάνουν σχεδόν σταθερή ροπή από την ακινησία έως το μέγιστο όριο στροφών
λειτουργίας.
5. Έχουν
ευχέρεια να λειτουργούν σε πιο υψηλές στροφές από τους βενζινοκινητήρες, συχνά
ακόμα και ως τις 14.000 στροφές / λεπτό.
6. Έχουν
χαμηλότερο κόστος μετακίνησης, καθώς η τιμή του ρεύματος είναι αρκετά
χαμηλότερη ανά μονάδα ενέργειας από τη βενζίνη, η οποία μάλιστα επηρεάζεται από
την κάθε τόσο αύξηση της τιμής του πετρελαίου. Επιπλέον, τα Η.Α. σχεδιάζονται
έτσι ώστε να αυτο-φορτίζονται κατά τις επιβραδύνσεις του οχήματος (regenerative
braking), βελτιώνοντας παραπάνω τον δείκτη κατανάλωσης, ενώ κατά τη στάση (πχ
φανάρια) δεν καταναλώνουν καθόλου ενέργεια.
7.
Χρειάζονται πολύ λιγότερο σέρβις και συντήρηση, καθώς:
8. Δεν
απαιτούν τις τακτικές αλλαγές λαδιών.
9. Δεν έχουν
σύστημα εξαγωγής καυσαερίων και διάταξη εξάτμισης, ούτε σιγαστήρα (σιλανσιέ)
προ της εξάτμισης, καταλύτη ή φίλτρο καπνού.
10. Δεν
απαιτούν αντικατάσταση ή έστω συντήρηση σε μηχανικά μέρη, όπως σύστημα
ανάφλεξης, πιστόνια, βαλβίδες ή εκκεντροφόρους, διότι στα HΑ δεν υπάρχουν, ενώ
οι μηχανές εσωτερικής καύσης έχουν πάνω από 100 κινούμενα μέρη.[5]
11.
Οδηγούνται πιο εύκολα (δεν έχουν συμπλέκτη και ταχύτητες, επιβραδύνουν
αφήνοντας το γκάζι)
12.
Δημιουργούν μικρότερη θερμική επιβάρυνση στον πλανήτη, καθώς δεν απαιτούν το
σύστημα ψύξης των μηχανών εσωτερικής καύσης.
Μειονεκτήματα
των Η.Α.
1. Υψηλές
δαπάνες κατασκευής, με αποτέλεσμα την υψηλή τιμή πώλησης.
2. Περιορισμένη
απόσταση ταξιδιού μεταξύ κάθε επαναφόρτισης της μπαταρίας. Στο παρελθόν κάθε
100 χιλιόμετρα χρειάζονταν επαναφόρτιση. Ωστόσο, τα πιο σύγχρονα μοντέλα
επιτυγχάνουν αυτονομίες που ξεκινούν από 100 έως 120 χιλιόμετρα στα αυτοκίνητα
πόλης και φτάνουν στα 250 - 300 χιλιόμετρα ή και παραπάνω, σε αυτοκίνητα
μεγάλης ισχύος (Tesla Model S: 610 χλμ). Το σημερινό ρεκόρ ανήκει σε ένα
ηλεκτροκίνητο με το όνομα The Phoenix, που κατάφερε να διανύσει 1.608,54
χιλιόμετρα (999,5 μίλια) με μία μόνο φόρτιση. Το ρεκόρ επετεύχθη στις 16
Oκτωβρίου 2017, κατά τη διάρκεια του Auto Club Motor Speedway, στης ΗΠΑ.
3. Μεγάλος
χρόνος επαναφόρτισης, συνήθως 6 ώρες για πλήρη επαναφόρτιση. Ωστόσο, αρκετά
σύγχρονα μοντέλα μπορούν να φορτιστούν κατά 80% σε χρόνο λιγότερο της 1 ώρας.
4. Περιορισμένη
διάρκεια ζωής μπαταριών, συνήθως 3 - 5 χρόνια. Παρ' όλα αυτά, για το Chevrolet
Volt, η General Motors δίνει εγγύηση 8 έτη ή 100.000 μίλια (160.000 χιλιόμετρα)
για τις μπαταρίες.
5. Χαμηλότερες
επιδόσεις σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά. Οι μπαταρίες δεν ευνοούν τις
συνεχείς επιταχύνσεις-επιβραδύνσεις και την οδήγηση υπό μεγάλη κλίση, επειδή
όταν προσπαθούν να αποδώσουν ή να αποθηκεύσουν απότομα μεγάλες ποσότητες
ενέργειας καταπονούνται, και επιπλέον διαρκούν λιγότερη ώρα. Από την άλλη, αυτό
επιβάλλει έναν πιο ομαλό και ασφαλή τρόπο οδήγησης.
Κοινός παρονομαστής για όλα τα
ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η πικάντικη τιμή πώλησης τους, η οποία σταδιακά θα
μειώνεται. Όπως συμβαίνει σε κάθε νέο προϊόν, κυρίως λόγω της πιο εντατικής
παραγωγής τους η οποία θα μειώσει το κατασκευαστικό κόστος. Επίσης οι
επιδοτήσεις θα γίνουν πιο γενναίες.
Αν σας άρεσε το άρθρο και το βρήκατε ενδιαφέρον παρακαλώ κοινοποιήστε το. Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας!
ΠΗΓΕΣ: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%97%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF